Vissza a kezdőlapra !  Szereld magad és a Sufni tuning  Levegő terelő lamellák javítása

                                                        írta:   ND

"A Mondeo levegő terelő lamellái úgy törnek, mint a ropi."    - mondá valaha egy klasszikus szakértő   ( MK I tipushiba )

Gondoltál már rá, hogy mennyire balesetveszélyes és egészségtelen, amikor a kezed elgémberedik a hideg kormányon, vagy csak a homlokodra fújja folyton a meleget, vagy nyáron csak a válladra megy a klíma hidege? Tehát nem csak komfortérzeted javításról van szó. A témában pionírnak számító Zsolti barátunk már legyőzte a 11 fejű sárkányt, talán Miklós is végzett már eme művelettel, mint láthatod elég jó a túlélési arány. Neked is lehet esélyed, rajtad a sor. Nehogy egy Opeles vagy VW-s előtt magyarázkodásra szorulj!

Hogyan készüljünk fel?

Szánjál rá időt. Délután kiszerelés és egyéb matatás, este ragasztgatás, éjjel alvás (a ragasztó és a WD-40 dolgozik), délelőtt visszaszerelés (ha valami nem oké, kezdheted elölről).

Szerszámok: -csillag csavarhúzók - egy mágneses és egy rövid nyelű ( hamar rájössz, hogy miért) - ragasztó pisztoly (nem tapad rendesen, de bontható marad a rendszer)- pillanat ragasztó (kínai – hármat egy százasért típussal is működik)- órás csavarhúzó (jobb oldali kiszereléshez és egyéb feszegetéshez)- laposfogó (gázon való hevítéshez)- tapétavágó kés (bontáshoz, bütykök vágásához, stb)

Kiszerelések

Központi rész kiszerelése

Egy óráscsavarhúzóval kipattintjuk az órasort és a ködlámpák visszajelzőit, jutalmul megpillanthatunk három felfogató csavart. Két csavart leküzdhetsz még egy rövid csavarhúzóval a műszerfal két belső-felső sarkába is. A kormányt döntsd le és már tied is a zsákmány

Jobb oldali részt alul tartja két műanyag bepattintó fül, órás csavarhúzókkal leküzdhetőek.

Most úgy állsz, mint a macska a folpackba csomagolt hal mellett. Vágj bele nyugodtan, szó szerint. A légtovábbító idomokat le kell venned, hogy hozzáférj a lamellákhoz. Először távolítsd el a sorjákat körbe, mozgasd meg, keresd meg a gyenge pontját, onnan indulva feszegesd körbe késsel.

Milyen matatásra gondoltam?

Mivel nem mindennap bontod le a belsőt nézz körül. Ha kigyönyörködted magad, akkor takarítsd ki azt a sok port, nézd meg milyen típusúak és formájúak a visszajelző izzóid. Aki nem a zseni kategóriába tartozik, az készítsen egy röpke jegyzetet. Hidd el időt és fáradságot spórolsz.

 

Ragasztás

A sérült lamellát és a hozzá tartozó bütyköt kiszereljük, a lamellát rögzítsük, hogy a pillanatragasztó ne folyjon le a felületéről, a bütyök pozicionálásakor segítségünkre lesz a műanyag öntésekor keletkező öntvénycsík. A bütyök két oldala mellől papír élével távolítsuk el a felesleges ragasztót. A felragasztott bütyök kalapját le kell faragnunk majd, hogy az átmérője jó legyen.

Égetés

Gem kapocs darabkát a gáz lángja felett felhevítünk és 15 mm hosszan a nem látható (kívülről)  oldalába belenyomjuk tengelyként, a két oldalán megolvadt műanyag kitüremkedik majd, de az is tartja az új tengelyt, vágjuk le 3 mm hosszúra, a vályút kitölthetjük esetleg ragasztóval.

 

 

Visszahelyezés

A lamellák vezérelt végét illesztjük be először (két csonk), majd középen, minél nagyobb ívben meghajlítva beugrasztjuk a helyére. Vigyázz, mert törik és akkor kezdheted elölről. A lamellák berakása után a bal oldali és a középső továbbító idomokat ragaszd vissza egy kis pillanatragasztó és több műanyagragasztó (olvasztós) segítségével. Ez utóbbi nem fog nagyon tapadni, de megtámasztja az anyagot és bontható lesz legközelebb, amire remélhetőleg soká kerül sor.

A jobb oldali befúvó nyílás légtovábbító idom visszaragasztása után, a visszaszerelést kezd azzal, hogy a kesztyűtartó feletti belső takaró lemezt leveszed (3 csavar). Ezután felnyúlva tudod egymásba tolni a két illeszkedő darabot. Ha idáig eljutsz, akkor megérted, hogy miért feledkeztem el a fázis fotók készítéséről.

 

 

v040708

Levezetésként

Akit sikerült elrettentenem, de idáig képes volt elolvasni az igazán megérdemli, hogy megismerhesse és sikerélményként elkészíthessen egy célszerszámot. Egy idősödő Mondy Ghia felszereltségének kötelező kellékét, a ropi állító kézi készüléket ;-)))  Hozzávalók: két PAX tollbetét, némi ragasztószalag, tetszés szerint reklámhordozó felület

                                                                                                                        ND

 

Sajnos ami elromolhat, az el is fog romlani. Ha egyszer elromlott, akkor el fog romlani mégegyszer is ;-(

 

Röviden pár szóval elmondva a lényeget. Használj ragasztó helyett égetéses technikát. Megfelelő rá a nagyobb méretű GEM kapocs, mert eléggé acélos és a vastagsága is megfelelő. Gáz lángja felett fogó segítségével hevítsd fel, majd nyomd bele a műanyag alkatrészbe, kihülés után vágd méretre. Így képezhetsz tengelyt, a végét hajtsd be, hogy nagyobb felületen tud beleégetni az anyagba és az elfordulás ellen is biztosítod így. De megerősítheted vele a fő mozgató csapokat is, mint lejebb látható.Kihülés után némi gyorsragasztót is folyathatsz az árokba, de az csak ott fog kötni, ahol kicsi lesz a ragasztó filmrétege a két felület között.

                                            Üdv                     ND                                                v051027

 

Szereld magad és a Sufni tuning