Vissza a kezdőlapra !       Minitali - 2005.06.17.

írta:  ND                        

Szóval az úgy történt, hogy az előző Minitalin foglalkoztunk a fékekkel. Mostanra beszereztünk egy komplett első garnitúrát, mármint Kakukk és Jómagam. Megbeszéltük, hogy ezen a héten közösen kicseréljük. Na nem egymás között, mint ahogyan a katonáéknál történik a tisztacsere ;-)

Nagy szerencsénkre kulcs fontosságú szakemberek is ráértek és eljöttek, így több szakelőadás is történt a Népliget szabadegyetemén a tárcsafék leszedéséről. Volt amelyik annyit mondott, hogy riszi-roszi és már lent is volt. Volt olyan amelyik a bing-bing-bing hangját utánozta, de a nyerő hang a baaang- baaaaang - baaaaaaang - reccs  volt ;-)

De mint a képen is látható kiszellőztettük a Mondikat, persze simogattuk is őket. ;-) Ott voltak: ElJani, BPeter, Kakukk, AndrasM, Zombi, Boss és jómagam.

 

 

 

 

 

Az első nekifutásnak az én gépemet kaptuk szét. Mivel tudtam, hogy a tárcsáim nincsenek rárohadva.

Végül is minden gond nélkül túljutottunk az első kocsin, igaz mivel szereltem és a micsodám is olajos volt már, így nem fényképeztem.

Szerencsére AndásM igen;-) Láthatod az új tárcsát és az új betét fehér Motorcraft feliratát ;-)

 

 

 

Kakukk is visszajelzős szettet vett. Neki az nincs bevezetékezve és cseréltünk egy betétet. Így mindkét oldalra visszajelzős betét került.

Érdekes módon a gyárinak kikiáltott Motorcraft kittben csak egyiken van visszajelző, míg az utángyártott kettő visszajelzőst is tartalmaz. ;-(

A képen láthatod a bekötés pillanatát, a kengyelen való átbújtatásnál kicsit nézegettük, de sok lehetőségünk nem lévén, inkább csináltuk.

 

 

 

 

 

A belső betétet és a dugattyút így nyomtuk vissza, egy asztalos szorító és egy darab fa segítségével. Enélkül macerásabb lett volna azért.

AndrásM-mel olyan összhangban - munkamegosztással dolgoztunk, hogy fel sem néztünk, míg a harmadik tárcsánál el nem akadtunk. Na akkor vettük észre, hogy nem minden kerek  ;-(

Először is nincs nálunk gondolkozást serkentő sör ;-)

 

 

 

Először csak ütemesen, a harkályhoz igazodva, kalapálgattuk a tárcsát. ;-(

Megállapítottuk, hogy célszerű ezt a munkát 230 V környékére tervezni, egy jó kis flex-el a kézben. Zombi kocsidarabolósánál kisebb is megteszi ;-)))

Aztán szerencsénkre jött BPeter ;-) Na akkor már ment a "brain storming" népligeti változata ;-)  Húzattuk a régi tárcsával.

Ennek az "A" verziónak az volt a problémája, hogy a csavarokat hátrafelé kitoltuk, volt benünk erő ;-(

A "B" verzióban már két hajtókart tettünk a központi részre és ahhoz húzattuk. Persze ütemesen, egyre haragosabban és elkeseredetten püfföltük. Eredmény nem mutatkozott.

 

 

 

 

 

A rezgésben látta a probléma kulcsát BPeter, ezért a kocsit ráemeltük a régi tárcsára ( ami előző kocsiból kijött). Ekkor már nem rezgett és kapott a pofájára, de esze ágában sem volt engedni ;-( De nem adtuk fel.

Miután elmentünk nagy kockaköveket gyűjteni, azalatt AndrasM megunva a hajcihőt, pár koppintás után levette. ;-)

Könnyű dolga volt, hisz már egy órája fárasztottuk és két doboz csavarlazítóval leitattuk ;-) Biztos fájt már a feje, ismeritek azt a kalapálós érzést;-) Persze, hogy inkább lefeküdt ;-)

 

 

 

Mire visszataláltunk, ez a szemet gyönyörködtető látvány fogadott. ;-)

A saját tárcsáimnak nem örültem ennyire ;-)

 

 

 

 

 

 

De eközben már Vágó úr műsorához hasonlóan telefonos segítséget is kértem ;-) Zombi hívott, hogy vagyunk-e még, mert akkor ide motorozik szó szerint, mert a Mondija első kereke most éppen gyengélkedik.

Így ez volt az első eset kis történelmünkben, hogy egy Mondeos két keréken fordult be a Minitali helyszínére ;-)

Sajna a motor márkára nem emlékszem, de nem MZ volt, azt ismerem. Megfogadtam anno, hogy többet nem ülök motorra, mivel egy hét alatt produkáltam a véletlenek  közrejátszásával annyi esést és túlélést, hogy az őrangyalom is felmondott volna nekem ;-)

 

 

 

Jött Zombi, a Mondi tárcsák réme a kis kalapácsával és nagy szakismeretével. Ütöttük mi is a tárcsát, de Ő csak odasózott kettőt neki és már tört is.

Pedig igazán kesztyűs kézzel bánt a tárcsával, ezt a kép is bizonyítja ;-)

Az a fehéres csík mutatja, hogy hol törött körbe a tárcsa.

 

 

 

 

 

Ha jobban megnézed ezt a tányér formát, akkor körbe a szélén lévő rozsda felrakódás fogta a tárcsát. Tehát nem a homlokfalon van összerohadva, hanem a palástján.

 

 

 

Na itt van egy határeseten túli betét ;-( A párján még jóval több volt, ennek biztos nem mondták hogy együtt kell kopni a másikkal. Az igazi veszélyt azok a hajszálnál is vastagabb repedések jelentik, mert meleg állapotban hidegvíz hatására csúnya dolgok következhetnek be ;-(

 

 

 

 

 

Miután túl voltunk a nehezén, úgy felbátorodtunk, hogy szétkaptuk Kakukk motorját, egy kis szelepfedél tömítés csere ürügyén. Persze a tisztogatás élvezetét nem hagytuk meg neki egyedül ;-) De erről majd fog írni egy cikket.

 

 

 

Mivel mindenki kíváncsi volt arra a híres neves T elemre, így András elővarázsolta az eldugott helyéről ;-) Ahol most látod, valahol ott van csak még lejjebb egy szinttel. Most a láthatóság kedvéért emeltük ki, persze némi  próba is volt vele, de az már valami benzines huncutság volt, így nem tudom leírni.

Szóval megállapítottuk, hogy mindenki jóval kisebb méretű T elemre gondolt a leírások alapján. Biztos tudod, hogy ennek az anyagfáradásból történő kilyukadása egy tipikus Mondi gyerekbetegség. Egyszer majd Andrást megkörnyékezem, hogy a jelenséget írja már le egy cikkben.

Ezenkívül még pucoltunk MAF-t, töltöttünk hidraulika olajat, nézegettünk termosztátot, stb.

 

 

 

 

 

Ki nem felejteném Boss kocsiját sem, aki először látogatott meg minket. Annyira jól érezte magát, hogy a 10 órai záráskor kellett kivezetni a ligetből ;-)

Szóval megcsodáltuk a masináját, valószínűleg páran egy ilyen ménessel álmodtunk, mert itt aztán van ám pár paripa beszorítva a motorházba;-)

A belső se kutya, automata, ghia, sőt még a tetején egy lyuk is van (tetőablak) ;-)

Még a pótkereket is kipakoltuk szegénynek, hogy megmutassuk a vonószemét hol tartja, mert ha bajba kerül, enélkül csak kerülgeti a Mondiját, de el nem tudja vontatni ;-(    (Mintha valaki járt már volna így ;-)  )

A képen még látható egy gyári emelő is ;-) Ilyen sincs mindenkinek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A végén már megkönnyebbülten, kimosakodva ültünk le beszélgetni. Ha hiszitek, ha nem, este 10 után indultunk haza  (14.30-tól), de akkor már mindenkinek volt otthonról pár hívása, hogy élünk-e még?  :-) Csak úgy szólt a csengőhang verseny, volt akinek lángolt a zsebe ;-) Hogy milyen telegrácsok vannak már manapság ;-)

 

Nagyon jól éreztük magunkat. Az előző Minitali után azt mondtam magamban, hogy kár hogy olyan jól sikerült, mert nem tudjuk ezt a szintet tartani. Bevallom férfiasan tévedtem, sikerült überelni még azt is. ;-) Na de ezt már nem lehet ;-( Bár ha Eljani  titkos fegyverét bevetjük legközelebb, akkor bármi megtörténhet. Na de akkor aztán már tényleg nincs tovább ;-)

 

 

Köszönöm, hogy együtt voltunk.

v050621

 

Üdv          ND