Vissza a kezdőlapra !        Gyorshajtás, mihez képest?

írta:   ND                       

Mindenkivel előfordul, hogy rálép a pedálra és átlépi a megállapított sebességhatárt. Az új rendelet alapján 50%-os átlépésnél húzták meg a határt 100 km/h-ig bezárólag, afelett 33%-nál a határ. Nagyon fontos, hogy megértsd, hogy adott esetben sokkal többe fáj  számodra 40 km/h-s táblánál plusz 25 km/h, mint ugyanez a túllépés 90 km/h-nál.           (A cikk 2005 áprilisi állapotokat mutatja !)

 

0

 

 

30

 

45

 Táblával ellátott (90,91,92,95) vasúti átjáró esetén számíts rá!

 

 

 

0   Elromlott járművet vontatva -

40

 

60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0   Lakott területen vagy hólánc használatkor 

50

 

 

75

 

   A piros már 50%-os túllépést jelent, azaz 60 eFt és a jogsi

0

 

 

 

 

 

60

 

 

90

 

1 hónap és 1 év közötti elvesztését jelenti !!!

0

Ennyivel szabadna menned a 26. § szerint !!!

 

70

 

 

 

105

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

80

 

 

 

120

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 lakott területen kívül -

90

 

 

 

 

135

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

Autóút -

110

 

 

 

 

146

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Autópálya -

130

 

 

173

A sárga csíkban maradva még nem lépted át az 50%-os mértéket, ez 30 eFt-ba kerül és még kaphatsz pár rossz pontot is, de még vezethetsz.

 

Hadd ajánljam a figyelmedbe a Magyar sebességmérés oldalt. A trafipax, a gyorshajtás, a parkolás és egyéb a témakörbe beleférő kérdésekkel foglalkoznak ott. Inkább előbb tájékozódjál, mint utánna ;-)  Életszagú kérdéseid mailben felteheted ott dr. Herpy Miklós ügyvéd úrnak.

 

Ha már belemelegedtem, akkor iderakok még pár gondolatot az útadba a követési távolságról, a vasúti átjáróról és a kerékbilincsről .

 

Követési távolság         (Kivonatosan!)

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

27. § (2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha   - a vezető előzésre készül fel,    - az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy   - az úton az előzés tilos,

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

27. § (3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

 

 

 

Vasúti átjáró           (Kivonatosan!)

39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.

39. § (2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.

39. § (3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha      a) bármely irányból vasúti jármű közeledik,

b) a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll vagy mozog,

c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad,

d) a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad,

e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad,

f) vasúti jelzőőr "Megállj" jelzést ad,

g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség,

h) ott "Állj! Elsőbbségadás kötelező" jelzőtábla van.

39. § 4) b) "Vasúti átjárót előjelző táblák"  - a 100  ,  101 ,  102   . előjelző tábla azt jelzi, hogy a jármű vezetője vasúti átjáróhoz közeledik; a veszélyt jelző tábla alatt elhelyezett háromsávos, az ezt követően elhelyezett kétsávos, majd egysávos előjelző tábla a veszélyt jelző tábla és a vasúti átjáró közötti útszakaszt három egyenlő részre osztja. Ezek az előjelző táblák nincsenek minden vasúti átjáró előtt elhelyezve.  

( A 98 - 102 előjelző tábláknak nincs sebességkorlátozó hatálya. )

 

 

 

Kerékbilincs             (Kivonatosan!)

A 38/1993 (XII.27) sz. fovárosi rendelet alapján meghatározott "Korlátozott várakozási övezetek" területén, csak parkolásidíj megfizetés ellenében és meghatározott ideig szabad várakozni. Idő túllépés esetén a Fovárosi Közterület-felügyelet a kerékbilincset tesz fel. A levételéért fizetni kell, a levétel idopontjától függoen egyre magasabb összeget. Az V. kerületben az illetékes a 1054 Budapest, Akadémia u. 1.  Telefon:  332-1530, 332-1531, 332-1532,  332-1533

A leszerelés költsége:   a) az napi befizetés esetén 15 000 Ft , b) 3 napon belül 20 000 Ft ,  c) 3 napon túl 25 000 Ft. A befizetés a helyszínre érkezo közterület-felügyelojénél lehetséges (akár éjjel is).

A tavaly óta a legújabb pénzbeszedési lehetőségük, hogy a járdára felállást (elég két kerék a járda szélére! ) 6 eFt-tal díjazzák, ahol nincs ez táblával külön engedélyezve. Unszimpatikus, hogy a fizető övezetben minden talpalattnyi helyre kiteszik a táblát, hogy minnél több "sarc szedő" területhez jussanak. Addig a fizető övezet szélén lévő ilyen helyeket sűrűn látogatják a szürkeruhások és szedik a pénzt ;-( Szegény autós végre meg tud állni, mivel az egész utcában így parkolnak, eszébe sem jut, hogy itt valami szabályt megsért.

 

 

 

Javaslom nézzél utána a KRESZ -ben alaposabban a kérdéseknek.

A téma zárásaként álljon itt egy rendőr, akit / amit minden magyar autós szerethet, mert még soha senkit nem büntetett meg !!!

Legyen ez a példaképe másoknak is ;-)))

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a képet Losoncon készítettem (Szlovákia) és mivel fából volt, így egészen ártalmatlan volt ;-)))

                                                                  Üdv                 ND

v050402