Vissza a kezdőlapra !       Minitali Pesten - 2005.06.09.

írta:  ND                        

Akár azt is mondhatnám, hogy ez volt a Roadrunners-ek első Minitalija!

Mindent és mindenkit megelőzve állítom, hogy jól sikerült. ;-)

Igaz az egésznapos eső majdnem elmosta a Minitali kilátásainkat ;-(

De szerencsére sikerült egy ideális helyet találni, így leküzdöttük az időjárási problémát. Sajna nem volt tökéletes a hír láncunk, így LBandit nem tudtuk értesíteni, ezúton is elnézést kérek tőle.

Jelen voltak ( ahogy éppen eszembe jut a kocsisorrend alapján) :

Ernő (nem a klubos), Zombi, Iwan, AndrasM, El.Jani, BPeter, Loland, Kakukk, Kaya Ibrahim és jómagam. Természetesen befogadtunk még egy off autóst is ;-)

 

Az érintett főbb témakörök:

- Jé neked ilyened is van, nekem ez nincs ide szerelve ...

- Hűtőmaszk átalakítás MKII-n, szenvedő alany Iwan

- Hangszóró gyorstesztek , szenvedő alanyok Mi ;-)

- MAF tisztítás - ez már szakállas téma, enélkül nem is lehet létezni ;-)

- Pillangószelep tisztítás - Kaya Ibrahim, bár BPeter dolgozott

- Hibakód olvasások - BPeter

- O2 szonda mérés, műszer teszt  - AndrasM

- Tárcsafékek összehasonlító vizsgálata - AndrasM, Kakukk, ND

 

 

 

Egy kis statisztika:

Papírforma alapján vagyunk 33-an, abból 6 fő olyan, hogy maximum egyszer szólt hozzá, ők még dermedt állapotban vannak  Van 5 fő, aki 2-5 hozzászólással bír, ők a mélyen alvók.  Tehát 11 fő, azaz egy harmadunk még nem kapcsolódott bele a beszélgetésbe.

Ezt Minitalin elhangzott beszélgetéshez adalékként adom. Nagyon fontos a következőt tudni még, hogy többen nagyobb távolságról kapcsolódnak hozzánk, tőlük nem várható el, hogy felautózzanak 250 km-t egy minitaliért (pláne, ha este 10 kor van vége  )

11+6 fő volt, akikre eleve nem számíthatunk így  3-an jelezték, hogy nem tudnak eljönni, ami teljesen érthető. Ez alapján maradt 13-fő aki egyáltalán el jöhetett volna, ebbe a csoportban benne vannak azok is, akik az említett dermedt, téli álmot szundikálnak még és nem biztos, hogy olvasták egyáltalán a felhívást. De ebből a 13-ból 8-an ott voltak és még jött két Mondis. Ha a részvételi arányt az logikailag elvárható számhoz képest viszonyítjuk 10/15 – 67%-os volt a részvételi arány. A teljes regisztráltakhoz képest is lehet nézni, csak az semmilyen mérő értékkel nem bír, a fent írt okok miatt, de a harmada, akkor is megvolt.

De ezek csak számok, amik aztán egyáltalán nem fontosak, mert előtte öten is jól éreztük magunkat, ez embereken múlik és nem számokon.

Most meg, annyi minden téma pörgött, annyi mindent szétszedtünk (remélem legalább annyit össze is raktunk  ), hogy a felénél ott sem voltam, fizikailag lehetetlen volt. Olyan vagyok, mint a részegember másnap, arra még emlékszem , hogy… aztán mi is történt?  

 

 

 

 

 

 

 

 

Hűtőmaszk átalakítás MKII-n, szenvedő alanya Iwan volt.

Szegény gyanútlanul érkezett igaz krómkeret nélkül ;-) Na némi noszogatás után elporzott szoros kíséret mellett, hogy beszerezzen egy rácsnak való anyagot. Utána kalákában, mindenki a második sérülésig vágta, faragta az új díszrácsot. Itt az ilyen volt, ilyen lett összeállítás  ;-)

A sárgaréz Mondeo felírat még a minta, így ez nincs még felrögzítve.

 

 

 

 

Hangszóró gyorstesztek, szenvedő alanyok Mi ;-)

Szóval ilyeneket zörgettek ott, dübörögtek a fülünk mellett a decibelek erre-arra. ;-)

 

 

 

 

Pillangószelep tisztítás - Kaya Ibrahim gépén BPeter dolgozott ;-)

De most kifigyeltük a Mester legféltettebb titkát, a pillangószelep tisztító csodafegyvert ;-)

Gyorsan megosztjuk veled, hogy mivel pucolj, most aztán pucolj pucolni  ;-)

 

 

 

 

O2 szonda mérés, műszer teszt  - AndrasM

Már izgatott tömeg várta, az új lehetőséget, az ítéletet hozó gépezetet, mit mutat? Mit jelent? Szerencsére a dieselesek nyugalma most még töretlen volt, nem mértek, így ővék a boldog tudatlanság állapota ;-)

Hát nem igazán mennék bele, hogy mit mér, hogy mér, mik voltak a tapasztalatok. Erről AndrasM biztos fog egy kis cikket összeütni, hogy tájékozódni tudjunk. Mivel a dzsembori több helyszínes volt, így sok mindenről lemaradtam ;-(

 

 

 

 

 

Tárcsafékek összehasonlító vizsgálata - AndrasM, Kakukk, ND

Hát azt próbáltuk kitalálni, hogy mi is az a 14-15"-os fékrendszer különbözősége, milyen tárcsa, milyen betét kell oda. Mivel már nagyon későn érkeztünk ehhez a napirendi ponthoz, visszaszereltük őket és majd a legközelebbi Minitalin töltjük ki a dühünket a tárcsákon egy két kilós kalapács segítségével.;-)

Most úgy néz ki, hogy a TIS cd és egyébb információs forrásokhoz képest vannak eltérések. Nézd meg, hogy mi van rajta fent. A tárcsa 260 mm átmérőjű (kivéve V6), a fékbetétnél pedig a 155 mm-es általában.

 

 

 

 

Turbó dizel hűtésének megoldása - Zombi autóján.

A beömlő jól vizsgázott nagy esőben is, a tulaj elmondása szerint, olyan, mint amikor a forró tűzhely fémlapjára rácseppentünk némi vizet és az összeugrik és virtus táncot járva elszalad ;-) Szóval, nem okoz gondot.

A sárgaréz Mondeo felírat még a minta, így ez nincs még felrögzítve.

 

 

 

 

Aki szemfüles volt az még ilyen rendszámot is láthatott ;-)

Röviden, köszönöm Nektek. Jól éreztem magam, tán még jópáran rajtam kívül is, vagy csak ti sem mertettek hazamenni este 10 után?  ;-)

Üdv    ND

 

v050615